A Széchenyi utcán a csapadékcsatorna nyomvonalának helyreállítása – aszfaltozása – történik. Az útszélesítés alsó aszfaltrétegének beépítését követően a forgalom átterelése várható, majd a páratlan oldalon víznyelőaknák építése kezdődik. Jelzőlámpa- és hírközlési alépítmények kivitelezése zajlik a páratlan oldaltól a félpályáig, ezen kívül közvilágítási oszlopok alaptestjeinek készítése és járdaépítés történik.
A Széchenyi utca és az Arany János utca közötti építési területen csatornaépítés, csobogók építése, a közvilágítási oszlopok alaptestjeinek kivitelezése, valamint elektromos kábelek fektetése, hírközlési alépítmények építése zajlik.
Az Arany János utcán elektromos kábeleket telepítenek.
A Simonffy utca és a Széchenyi utca közötti építési területen folytatódik a csapadékcsatorna és az ivóvízvezeték építése, a hírközlési kábelek elhelyezése, s kavicságyazat készül.
A Hatvan utcán az útszegély-építés és a járdaépítés folytatódik az utca páros oldalán.
A Hatvan utca és a Bajcsy-Zsilinszky utca közötti építési területen betonalap-építés zajlik, valamint gépházakna födémének zsaluzása.
A Bajcsy-Zsilinszky utcának a nyugati kiskörút és a Pásti utca közötti szakaszát teljesen lezárják, itt úttestbontás, aszfaltmarás, szegély-, járda-, útalap-bontás, szegélyépítés kezdődik. (Ezen kívül – más beruházás keretében – a Piac utcai torkolatban díszburkolat kialakítása történik.)
A Bajcsy-Zsilinszky és a Simonffy utca közötti építési területen hírközlési kábelek telepítése, kavicságyazat készítése, betonalap készítése zajlik.
A Simonffy utcán a Bajcsy-Zsilinszky utca lezárása miatt kétirányú forgalmi rendet vezetnek be, így a járműforgalom fenntarthatósága érdekében itt kivitelezési munkák nem lesznek.
Családi ügyek : Tanévkezdet: Nagyító alatt az iskolák fejlesztési igényei
Tanévkezdet: Nagyító alatt az iskolák fejlesztési igényei
2008.09.15. 19:28
A legtöbb iskola infrastruktúra-fejlesztésre és a sporteszközkészlet bővítésére költene - derül ki az Univer Product Zrt. felméréséből.
A kutatás arra kereste a választ, hogy milyen fejlesztési igényei vannak a magyar általános és középiskoláknak, illetve melyek a leginkább forráshiányos területek. Az Univer Product Zrt. iskolai fejlesztéseket támogató programjának keretében 1640 kérdőív került feldolgozásra. Ez szokatlanul magas, 46%-os visszaküldési arányt jelent.
Tanévkezdet: Nagyító alatt az iskolák fejlesztési igényei
A legtöbb iskola infrastruktúra-fejlesztésre és a sporteszközkészlet bővítésére költene - derül ki az Univer Product Zrt. felméréséből.
A kutatás arra kereste a választ, hogy milyen fejlesztési igényei vannak a magyar általános és középiskoláknak, illetve melyek a leginkább forráshiányos területek. Az Univer Product Zrt. iskolai fejlesztéseket támogató programjának keretében 1640 kérdőív került feldolgozásra. Ez szokatlanul magas, 46%-os visszaküldési arányt jelent.
Az első kérdés arra irányult, hogy az iskolák szerint melyik az a három terület, amelyek fejlesztésére a legkevesebb pénz jut. Az összes válaszadó 27,4%-a az infrastruktúrát jelölte meg első helyen, 18% az informatikát, 13%-a pedig a sporteszközöket ítélte meg leginkább forráshiányos területként. Míg a falusi és a nagyvárosi iskolákban az infrastruktúrára voksoltak legtöbben, a budapesti tanintézmények 25,6%-a az informatikát jelölte meg első helyen.
Ugyanakkor összefüggés mutatható ki az iskolák tanulóinak létszáma és a fenti kérdésre adott válaszok között is. Eszerint minél több diákja van egy tanintézménynek, annál kevésbé értékelik az informatikát szűkösen támogatott területként. Ennek épp az ellenkezője igaz a sporteszközökre, hiszen ezt a 100 diák alatti iskolák 5,08%-a, a 101-1000 diákkal rendelkezők 13,6%-a, az 1000 felettiek 23,88%-a jelölte első helyre. A felmérés szerint tehát minél nagyobb egy iskolában a tanulók létszáma, annál nagyobb szüksége van anyagi forrásra a sporteszközkészlet fejlesztéséhez.
A felmérés arra is választ ad, hogy a tanintézmények számára mely területek fejlesztéséhez a legnehezebb pályázati úton pénzhez jutni. A legnagyobb arányban a tanulmányi kirándulást (19%) jelölték meg válaszadók; ezt követte a szertárak (15,1%) és az infrastruktúra (15,1%) támogatása
A felmérés készítői végül arra voltak kíváncsiak, hogy mire költene az iskola 3 millió, 1,5 millió, illetve 0,5 millió Ft értékű támogatást. A válaszadók mindhárom összeg esetén a sporteszközök fejlesztését jelölték meg legnagyobb számban.
Nyerjen a mi iskolánk!A 2008. szeptember 1-jével induló Nyerjen a mi iskolánk! program célja, hogy az Univermajonéz, mustár és ketchup termékek fogyasztóinak közvetítésével sporteszközöket és pénznyereményeket juttasson el a magyarországi általános és középiskolákhoz. A vásárló magánszemélyek feladata az akcióban résztvevő termékeken található Sulipontok gyűjtése, postai úton történő beküldése, valamint egy iskola megnevezése, amelyet támogatni kívánnak. A 200 Sulipontos támogatást elérő iskolák automatikusan 5 db Spalding kosárlabdát kapnak. A fődíjak (3 millió, 1,5 millió és 500 ezer forint) az összes beküldött Sulipont között kerülnek kisorsolásra, így minél több Sulipont érkezik egy iskola nevére, annál nagyobb eséllyel nyer. A pénzt a kedvezményezett iskoláknak egy általuk előre pontosan meghatározott felújítási, fejlesztési vagy oktatási célra kell költeniük.
Az akció időtartama: 2008. szeptember 1. - 2009. április 10.
A sorsolás időpontja:2009. április 30.
A nyereményjáték hivatalos játékszabályzata a www.univer.hu oldalon érhető el. További információ a boltokban elhelyezett szóróanyagokon és a helyi tarifával hívható 06 40 200 761-es infovonalon.
Itt vagyunk!
"A nők elleni erőszak bármely olyan, a nőket nemük miatt érő erőszakos tett, mely testi, szexuális vagy lelki sérülést okoz vagy okozhat nőknek, beleértve az effajta tettekkel való fenyegetést, valamint a kényszerítést és a szabadságtól való önkényes megfosztást, történjen az a közéletben vagy a magánszférában.
Beleértendő, de nem korlátozandó a testi, szexuális és lelki erőszakra, melyet az áldozat a családon belül szenved el, ide értve a bántalmazást, a lánygyermekkel való szexuális visszaélést, [...] a házasságon belüli nemi erőszakot [...]" Tovább…
(Deklaráció a Nők Elleni Erőszak Megszüntetéséről, 1993)
Hopp Juliska, hopp Mariska,
Sej gyere vélem egy pár táncba,
Sej gyere vélem egy pár táncba.
Így kell járni, úgy kell járni,
Sári, Kati tudja, hogy kell járni,
Sári, Kati tudja, hogy kell járni.
Fogd a kontyot, hogy ne lógjon,
Sej, hogy a hajtű ki ne hulljon,
Sej, hogy a hajtű ki ne hulljon.
Papák, mamák, üdvözlünk,
Szerető szívvel köszöntünk.
Elmondjuk mi most néktek,
Mivel töltöttük az évet.
Verset mondunk, énekelünk,
Ti meg tapsoljatok nekünk!
Egyetek,vegyetek,
Hadd nőjön a begyetek!
Szervusz, szervusz nyuszi pajtás,
én vagyok a róka.
Mit köszöngetsz, hisz mi ketten sose voltunk jóban!
Óh, pedig én úgy szeretlek, mint medve a mézet,
Ha lehetne nyuszi pajtás, rögtön megennélek.
Tudom, tudom, de úgy hiszem, felkopik az állad,
Elszaladok, utol nem érsz, fürgébb vagyok nálad.
Mese-mese mátka,
Csillagos madárka,
Ingó-bingó rózsa,
Te vagy a fogócska!
Gólya viszi a fiát,
Utoléri az anyját.
Gyere, Gyuri, a térdemre,
Lovagoljunk Debrecenbe,
Veszünk ottan vásárfiát,
Szépen szóló kis muzsikát.
Volt egyszer egy kemence,
Belebújt a kis Bence.
Kormos volt a kemence,
Fekete lett kis Bence.
Ránézett a mamája,
Nem ismert a fiára.
Becsukta a kemencét,
Jól elverte kis Bencét.
Hátamon a zsákom,
Zsákomban a mákom,
Mákomban a rákom,
Kirágta a zsákom,
Kiesett a rákom,
Kihullott a mákom.
Aki szánja károm,
Fogja meg a rákom,
Szedje fel a mákom!
Nemes Nagy Ágnes: Hány ujja van?
Öt ujja van a gesztenyefa-levélnek,
öt ujja van, mint a gyerek kezének.
öt ujja van, nem mind olyan,
a legtöbbjének hét ujja van.
Öt ujja, hét ujja,
hozzá még a hátulja!
"Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal."
/Woody Allen/
"Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel."
Bertrand Russel
"Ha anya vagy, sohasem maradsz igazán egyedül a gondolataidban. Egy anya mindig kétszer gondolkodik: egyszer önmagáért, másodszor a gyermekéért."
/Sophia Loren/
"Vajon volt-e Ádámnak köldöke?"
/Jacques Dutronc/
"A világon a legtöbb bajt a túlságosan tevékeny emberek okozzák. Mennyivel boldogabbak lennénk, ha a politikusok és a tudósok egy kicsit lustábbak lennének!"
/Evelyn Waugh
"Aki megöl egy embert, az gyilkos.
Aki megöl egymillió embert, az hódító.
Aki megöl mindenkit, az isten."
Mielőtt még orvoshoz rohangálnál... 2008.11.11. 16:59
Itt a megfázásos-influenzás időszak. Lépten-nyomon köhögő, tüsszögő emberekkel futunk össze. Akaratukon kívül is megfertőzhetnek minket. Mi a teendő, ha a megfázás első jeleit észleljük magunkon? Ne ijedjünk meg! Tovább >>
Fedezd fel az igazi forró csoki hangulatot! 2008.11.11. 18:05
Tudtad, hogy a forró csokoládét már az aztékok is ismerték, és az istenek italának nevezték? Ezt a finomságot a Dr. Oetker Choco-Chocónak nevezte el, és praktikus kiszerelésben eljuttatja hozzád is, hogy legyen mivel felmelegíteni barátaiddal a hideg hétköznapokat. Tovább >>