A Széchenyi utcán a csapadékcsatorna nyomvonalának helyreállítása – aszfaltozása – történik. Az útszélesítés alsó aszfaltrétegének beépítését követően a forgalom átterelése várható, majd a páratlan oldalon víznyelőaknák építése kezdődik. Jelzőlámpa- és hírközlési alépítmények kivitelezése zajlik a páratlan oldaltól a félpályáig, ezen kívül közvilágítási oszlopok alaptestjeinek készítése és járdaépítés történik.
A Széchenyi utca és az Arany János utca közötti építési területen csatornaépítés, csobogók építése, a közvilágítási oszlopok alaptestjeinek kivitelezése, valamint elektromos kábelek fektetése, hírközlési alépítmények építése zajlik.
Az Arany János utcán elektromos kábeleket telepítenek.
A Simonffy utca és a Széchenyi utca közötti építési területen folytatódik a csapadékcsatorna és az ivóvízvezeték építése, a hírközlési kábelek elhelyezése, s kavicságyazat készül.
A Hatvan utcán az útszegély-építés és a járdaépítés folytatódik az utca páros oldalán.
A Hatvan utca és a Bajcsy-Zsilinszky utca közötti építési területen betonalap-építés zajlik, valamint gépházakna födémének zsaluzása.
A Bajcsy-Zsilinszky utcának a nyugati kiskörút és a Pásti utca közötti szakaszát teljesen lezárják, itt úttestbontás, aszfaltmarás, szegély-, járda-, útalap-bontás, szegélyépítés kezdődik. (Ezen kívül – más beruházás keretében – a Piac utcai torkolatban díszburkolat kialakítása történik.)
A Bajcsy-Zsilinszky és a Simonffy utca közötti építési területen hírközlési kábelek telepítése, kavicságyazat készítése, betonalap készítése zajlik.
A Simonffy utcán a Bajcsy-Zsilinszky utca lezárása miatt kétirányú forgalmi rendet vezetnek be, így a járműforgalom fenntarthatósága érdekében itt kivitelezési munkák nem lesznek.
Hasznosságok : Tíz év alatt alig változott az autók ára Mi a trükk?
Tíz év alatt alig változott az autók ára Mi a trükk?
2010.04.25. 10:12
Tíz év alatt a kenyér kétszeresére, a benzin bő másfélszeresére drágult. Az autók viszont ugyanannyiba kerülnek ma is, mint 2001-ben. Hogy lehetséges ez? Sok minden nincs Magyarországon, drágaság viszont van. Sopánkodtunk már egyszer egy jót azon, hogy Amerikában miért olyan fene olcsók az autók, de rájöttünk, hogy nálunk is azok, csak ezt eddig nem vettük észre.
Tíz év alatt a kenyér kétszeresére, a benzin bő másfélszeresére drágult. Az autók viszont ugyanannyiba kerülnek ma is, mint 2001-ben. Hogy lehetséges ez?
Sok minden nincs Magyarországon, drágaság viszont van. Sopánkodtunk már egyszer egy jót azon, hogy Amerikában miért olyan fene olcsók az autók, de rájöttünk, hogy nálunk is azok, csak ezt eddig nem vettük észre.
Például vegyük kézbe a 2001-es évjáratú Renault katalógust: egy Thaliának - amit hívhatunk magyar akár népautónak - akkor 2 150 000 volt az indulóára, ma 1 990 000 Ft. De minden kategóriára igaz (a nagy sorozatú autóknál legalábbis), hogy egy-két százezer forintos változással, de stagnálnak a listaáraik a 2001-2010-es időszakban.
Miért pont most írtuk meg ezt a cikket?
Mert pakolgatás közben előkerült a ládafiából egy 2001-es Renault árjegyzék. Elkezdtük nézegetni, és meglepetten tapasztaltuk, hogy a tizedik éves Renault-k áj árához képest a soklégzsákos, ESP-s újak se drágábbak. Nézzék csak:
akciós alapár, 2001
akciós alapár, 2010
dif, %
Renault Twingo
1 910 000 Ft
2 190 000 Ft
+14,7
Renault Thalia
2 150 000 Ft
1 990 000 Ft
-7,4
Renault Clio
2 440 000 Ft
2 290 000 Ft
-6,1
Renault Clio RS
5 200 000 Ft
6 540 000 Ft
+25,8
Renaul Mégane
2 979 000 Ft
3 390 000 Ft
+13,8
Renault Scénic
3 600 000 Ft
4 290 000 Ft
+19,2
Renault Laguna
5 120 000 Ft
5 490 000 Ft
+7,2
Renault Espace
8 450 000 Ft
6 190 000 Ft
-26,6
Renault Kangoo
2 599 000 Ft
3 290 000 Ft
+27
Közben meg a kenyér 110 Ft-ról 210-re ment fel (91%), és ki emlékszik mennyi volt 2001 végén egy liter benzin? Egész pontosan 198 Ft. Ma 330: 67% növekedés. Azok a régi szép idők?
A Scénic alapmodell 20 százalékkal se drágább a tízévesnél
Persze több tényező okolható ezért a jelenségért. Először is: egyre nagyobb a harc az egyes kategóriákban. Az ezredforduló környékén sehol sem voltak még a koreaiak, a nagy autógyár-fúziók is akkoriban kezdtek beindulni. A kínaiakról még nem is beszélhettünk (van egy olyan sejtésem, hogy 10 év múlva ők is ármeghatározó szereplők lesznek a piacon).
Az összeolvadások, fúziók miatt egyre gyakrabban gyártanak - akár különböző szegmensben szereplő - konszerntárs autókat azonos alapokon. Egy autógyár beleöli a nagy pénzeket egy platform kifejlesztésébe, amit aztán minden márkánál és szövetségesnél igyekeznek hasznosítani, lehetőleg sok-sok éven át.
Az ős-Twingo 15%-kal drágult meg, mire egyet vedlett
És persze nem mindegy, hogy melyik modell hol tart a termékéletgörbén. Egy 5-6-7 éves kifutó autó jóval olcsóbb - még ugyanazzal a motorral és felszereltséggel is -, mint frissen bevezetett, vadonatúj társa.
A júzer meg örül, hogy mekkora a választék, miközben csak a ruha más. Ugyanez tetten érhető a motorok fejlesztésénél is. Egy-egy jól sikerült motort több márka is bevet, például a mi Suzukinkban a Fiat dízelei találhatók meg, Fordok, Volvók, Peugeot-k, Citroenek, Mazdák használják ugyanazt az 1,6-os dízelt, a BMW kis benzinmotorjai pedig a Peugeot-kba is bekerülnek.
De azért abban megegyezhetünk, hogy hiába kerül ma ugyanannyiba mondjuk egy Golf, nem tűnik olcsóbbnak, sőt. Az átlagember számára talán még elérhetetlenebb egy zsír új kocsi. A vezess.hu megkérdezte Gablini Gábort, a Magyar Gépjármű Kereskedők Országos Szövetségének elnökét a miértekről.
"Abban az időben egy dinamikusan felfelé ívelő piacon hatalmas kereslet volt tapasztalható, ma pedig, bármilyen furcsa, deflációs helyzet van. A gyártók nem véletlenül mondják, hogy a magyarországi értékesítés nem hoz nyereséget nekik, viszont mindenki próbálja őrizni a piaci pozícióit. A nettó gyári átadási árakat tekintve hazánk az egyik legolcsóbb piac Európában.
Két generáció alatt 14%-kal drágult a Mégane
A regisztrációs adó, ami akár 3 millió felett is lehet, és a 25 %-os ÁFA viszont erre jön rá, így már nem olyan rózsás a helyzetünk. Ha a piac néhány év múlva rendeződik, az árak felzárkóznak majd az európai árakhoz. Nálunk a 2009-ről 2010-re történt áremelkedés is csak a listaárakban mutatkozott meg, eladási árakban nem. Éppen most voltam Angliában egy szakmai konferencián ahol elmondták, hogy 2015-ben jelentősen tovább szigorítják a környezetvédelmi szabályokat, ez a személyautóknál gyári áron átlagosan 2400 eurós áremelkedést fog okozni, elképzelhetetlen tehát, hogy ne emelkedjenek az árak."
Tehát most, hogy rájöttünk, milyen jó nekünk, rögtön meg is tudtuk, hogy néhány év múlva milyen rossz lesz. Mert most mi is a helyzet? A válság közepette a kereskedők nem mernek emelni az autóárakon, de amint lesz egy kis tartalék a magyar piacban, ki fogják használni.
Két generáció alatt 14%-kal drágult a Mégane
Ettől függetlenül ne rohanjon el mindenki autót venni, inkább még egy jó tanácsot fogadjanak meg: a legtöbbet akkor spórolhatunk, ha hosszú távra veszünk autót, nem két-három évre. Az autógyárak persze mindent megtesznek, hogy a néhány éves autót már öregnek, cikinek és cserélendőnek érezzük, amikor néhány éve még arról áradoztak, hogy ha ezt megvesszük, boldog emberek leszünk. Ahhoz viszont, hogy örömmel és elégedetten tudjunk használni egy évtizedig egy kocsit, nagyon gondosan kell eljárnunk, mikor választunk. Ebben pedig talán egy picit a vezess.hu is tud segíteni.
Itt vagyunk!
"A nők elleni erőszak bármely olyan, a nőket nemük miatt érő erőszakos tett, mely testi, szexuális vagy lelki sérülést okoz vagy okozhat nőknek, beleértve az effajta tettekkel való fenyegetést, valamint a kényszerítést és a szabadságtól való önkényes megfosztást, történjen az a közéletben vagy a magánszférában.
Beleértendő, de nem korlátozandó a testi, szexuális és lelki erőszakra, melyet az áldozat a családon belül szenved el, ide értve a bántalmazást, a lánygyermekkel való szexuális visszaélést, [...] a házasságon belüli nemi erőszakot [...]" Tovább…
(Deklaráció a Nők Elleni Erőszak Megszüntetéséről, 1993)
Hopp Juliska, hopp Mariska,
Sej gyere vélem egy pár táncba,
Sej gyere vélem egy pár táncba.
Így kell járni, úgy kell járni,
Sári, Kati tudja, hogy kell járni,
Sári, Kati tudja, hogy kell járni.
Fogd a kontyot, hogy ne lógjon,
Sej, hogy a hajtű ki ne hulljon,
Sej, hogy a hajtű ki ne hulljon.
Papák, mamák, üdvözlünk,
Szerető szívvel köszöntünk.
Elmondjuk mi most néktek,
Mivel töltöttük az évet.
Verset mondunk, énekelünk,
Ti meg tapsoljatok nekünk!
Egyetek,vegyetek,
Hadd nőjön a begyetek!
Szervusz, szervusz nyuszi pajtás,
én vagyok a róka.
Mit köszöngetsz, hisz mi ketten sose voltunk jóban!
Óh, pedig én úgy szeretlek, mint medve a mézet,
Ha lehetne nyuszi pajtás, rögtön megennélek.
Tudom, tudom, de úgy hiszem, felkopik az állad,
Elszaladok, utol nem érsz, fürgébb vagyok nálad.
Mese-mese mátka,
Csillagos madárka,
Ingó-bingó rózsa,
Te vagy a fogócska!
Gólya viszi a fiát,
Utoléri az anyját.
Gyere, Gyuri, a térdemre,
Lovagoljunk Debrecenbe,
Veszünk ottan vásárfiát,
Szépen szóló kis muzsikát.
Volt egyszer egy kemence,
Belebújt a kis Bence.
Kormos volt a kemence,
Fekete lett kis Bence.
Ránézett a mamája,
Nem ismert a fiára.
Becsukta a kemencét,
Jól elverte kis Bencét.
Hátamon a zsákom,
Zsákomban a mákom,
Mákomban a rákom,
Kirágta a zsákom,
Kiesett a rákom,
Kihullott a mákom.
Aki szánja károm,
Fogja meg a rákom,
Szedje fel a mákom!
Nemes Nagy Ágnes: Hány ujja van?
Öt ujja van a gesztenyefa-levélnek,
öt ujja van, mint a gyerek kezének.
öt ujja van, nem mind olyan,
a legtöbbjének hét ujja van.
Öt ujja, hét ujja,
hozzá még a hátulja!
"Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal."
/Woody Allen/
"Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel."
Bertrand Russel
"Ha anya vagy, sohasem maradsz igazán egyedül a gondolataidban. Egy anya mindig kétszer gondolkodik: egyszer önmagáért, másodszor a gyermekéért."
/Sophia Loren/
"Vajon volt-e Ádámnak köldöke?"
/Jacques Dutronc/
"A világon a legtöbb bajt a túlságosan tevékeny emberek okozzák. Mennyivel boldogabbak lennénk, ha a politikusok és a tudósok egy kicsit lustábbak lennének!"
/Evelyn Waugh
"Aki megöl egy embert, az gyilkos.
Aki megöl egymillió embert, az hódító.
Aki megöl mindenkit, az isten."
Mielőtt még orvoshoz rohangálnál... 2008.11.11. 16:59
Itt a megfázásos-influenzás időszak. Lépten-nyomon köhögő, tüsszögő emberekkel futunk össze. Akaratukon kívül is megfertőzhetnek minket. Mi a teendő, ha a megfázás első jeleit észleljük magunkon? Ne ijedjünk meg! Tovább >>
Fedezd fel az igazi forró csoki hangulatot! 2008.11.11. 18:05
Tudtad, hogy a forró csokoládét már az aztékok is ismerték, és az istenek italának nevezték? Ezt a finomságot a Dr. Oetker Choco-Chocónak nevezte el, és praktikus kiszerelésben eljuttatja hozzád is, hogy legyen mivel felmelegíteni barátaiddal a hideg hétköznapokat. Tovább >>