A Széchenyi utcán a csapadékcsatorna nyomvonalának helyreállítása – aszfaltozása – történik. Az útszélesítés alsó aszfaltrétegének beépítését követően a forgalom átterelése várható, majd a páratlan oldalon víznyelőaknák építése kezdődik. Jelzőlámpa- és hírközlési alépítmények kivitelezése zajlik a páratlan oldaltól a félpályáig, ezen kívül közvilágítási oszlopok alaptestjeinek készítése és járdaépítés történik.
A Széchenyi utca és az Arany János utca közötti építési területen csatornaépítés, csobogók építése, a közvilágítási oszlopok alaptestjeinek kivitelezése, valamint elektromos kábelek fektetése, hírközlési alépítmények építése zajlik.
Az Arany János utcán elektromos kábeleket telepítenek.
A Simonffy utca és a Széchenyi utca közötti építési területen folytatódik a csapadékcsatorna és az ivóvízvezeték építése, a hírközlési kábelek elhelyezése, s kavicságyazat készül.
A Hatvan utcán az útszegély-építés és a járdaépítés folytatódik az utca páros oldalán.
A Hatvan utca és a Bajcsy-Zsilinszky utca közötti építési területen betonalap-építés zajlik, valamint gépházakna födémének zsaluzása.
A Bajcsy-Zsilinszky utcának a nyugati kiskörút és a Pásti utca közötti szakaszát teljesen lezárják, itt úttestbontás, aszfaltmarás, szegély-, járda-, útalap-bontás, szegélyépítés kezdődik. (Ezen kívül – más beruházás keretében – a Piac utcai torkolatban díszburkolat kialakítása történik.)
A Bajcsy-Zsilinszky és a Simonffy utca közötti építési területen hírközlési kábelek telepítése, kavicságyazat készítése, betonalap készítése zajlik.
A Simonffy utcán a Bajcsy-Zsilinszky utca lezárása miatt kétirányú forgalmi rendet vezetnek be, így a járműforgalom fenntarthatósága érdekében itt kivitelezési munkák nem lesznek.
Megindulhat az intermodális közösségi központ tervezési fázisa, amelyre Debrecen uniós pályázaton közel 770 millió forintot nyert el. A tervezett létesítmény egy helyre (a Petőfi térre) összpontosítaná a vasúti-, a távolsági- és a helyi tömegközlekedés irányítását.
Intermodiális központ - indulhat a tervezés
2012. május 18., péntek
Megindulhat az intermodális közösségi központ tervezési fázisa, amelyre Debrecen uniós pályázaton közel 770 millió forintot nyert el. A tervezett létesítmény egy helyre (a Petőfi térre) összpontosítaná a vasúti-, a távolsági- és a helyi tömegközlekedés irányítását.
Hosszú ideje a tervek között szerepel az, hogy a városban egy csomópontban legyenek a legfontosabb tömegközlekedési eszközök végállomásai. Az elképzelések már a kezdeti időkben is a Petőfi teret jelölték ki erre a célra, ahonnan jelenleg is több helyi autóbusz, a villamos, valamint a vasút is indul. A távolsági buszközlekedést kiszolgáló Külső Vásártéren álló állomás viszont már igencsak elavult.
A tervezési szakasz korábban többször is megakadt (leginkább a MÁV miatt, amelynek értelemszerűen szintén szerepe van a projektben), de most úgy néz ki, egyenesbe érhetnek az elképzelések. A debreceni önkormányzat ugyanis 2011 decemberében pályázatot nyújtott be a közlekedési operatív program keretében a megvalósíthatósági tanulmánytervek elkészítésére, amelyen 2012. április 20-án 767 millió forint támogatást sikerült elnyernie.
Az ezzel kapcsolatban 2012. május 18-án megtartott sajtótájékoztatón Pajna Zoltán alpolgármester számolt be a részletekről. – Átfogóbb célunk, hogy a Debrecenben és a város agglomerációjában élőknek fejlesszük, javítsuk a közlekedési lehetőségeit. Régiós, gazdasági, egészségügyi, kulturális, turisztikai, innovációs központ is vagyunk, így szeretnénk, ha ennek a rendszernek meglenne az a közlekedési összekapcsolása, ahol lényegesen javulna az elérhetőség, a színvonal – fejtette ki Pajna Zoltán.
A vizsgálatok három tervet néztek át. Az A változatban az autóbusz pályaudvar az úgynevezett „háromszög” területen épülne meg, a jelenlegi állomásépület pedig megmaradna. Ennek beruházási költségbecslése 2011 évi árszinten ÁFA nélkül: 19.735.130.000 forint. A B változatban MÁV Zrt. javaslata alapján a vágányokat felülépítenék. Ennek beruházási költségbecslése 2011 évi árszinten ÁFA nélkül: 28.364.596.000 forint. A C változatban a Nagyállomás épülete helyett új központ épülne. A beruházás költségbecslése 2011 évi árszinten ÁFA nélkül: 20.777.034.000 forint.
Mindhárom változatban szerepel, hogy a villamos a Piac utca vonalában keresztezné az Erzsébet utcát, majd a Petőfi téren íves pályán fordulna a Nagyállomás elé. Itt helyezkedne el a végállomás, innen vezetne a kocsiszín felé az üzemi kapcsolat. Emellett a Mikepércsi felüljáró mellett új körforgalmi csomópont létesülne, amely a Wesselényi utca csökkentett forgalmát megfelelően szétosztaná. Itt lenne a buszvégállomás egyik bejárata, a másik bejárat pedig a Petőfi téri torkolatban. Szintén szerepel a tervekben egy 600 férőhelyes mélygarázs kialakítása is.
A vizsgált alternatívák közül a megbízó a MÁV-val közösen az intermodalitásnak és a 21. századi igényeknek legjobban megfelelő valamint a pénzügyi-gazdasági elemzésben is optimálisnak minősülő C változat tovább tervezését tartotta megfelelőnek. Ebben az alábbi elgondolások szerepelnek:
- A Külső Vásártérről áthelyezendő helyközi autóbusz-pályaudvar a jelenlegi állomási főépület és csatlakozó épületei helyén, térszín alatt állna.
- A jelenlegi állomás főépületét és szárnyait elbontanák.
- A tervezett buszpályaudvar megközelítése a Mikepércsi felüljáró alatt tervezett jelzőlámpás körforgalommal lenne megoldott.
- A vasút I. és II. vágányok átadásra kerülnének a villamos fogadása és a Tram-Train (előváros vasút) rendszer kialakításának biztosítása érdekében.
- Az I. és II. vágányok átadása következtében új peronelrendezést alakítanának ki.
- A meglévő aluljáró felújítása következtében a vasúti peronok liften és lépcsőn keresztül válnának elérhetővé.
- A vasúti peronok elérhetők lennének továbbá a multifunkcionális felüljáró mozgólépcsőin keresztül.
- A multifunkcionális felüljárót déli irányban tovább lehetne vezetni.
- A 4. sz. főút osztottpályás keresztmetszetű, középen zöld sávval, a Petőfi tér tengelyében széles, kiemelt gyalogos felület keresztezné az utat.
- Kötöttségektől mentes kialakítás, minimális közlekedési útvonalak, megfelelő funkcionális terek.
A teljes projekt összköltsége közel 21 milliárd forint (ÁFA nélkül), amelyet legalább 80%-ban támogatnak az unió. Mindez azonban még kérdéses, hiszen jelen pályázatra csak a következő költségvetési ciklusban ítélhetnek oda pénzt. Ám ha minden jól alakul, akkor akár 2015-ben elkezdődhetnek a kivitelezési munkálatok. Ehhez még el kell készíteni a végleges terveket, céget kell létrehozni a projekt koordinálására, illetve meg kell találni a kivitelezést végző vállalkozókat is.
Itt vagyunk!
"A nők elleni erőszak bármely olyan, a nőket nemük miatt érő erőszakos tett, mely testi, szexuális vagy lelki sérülést okoz vagy okozhat nőknek, beleértve az effajta tettekkel való fenyegetést, valamint a kényszerítést és a szabadságtól való önkényes megfosztást, történjen az a közéletben vagy a magánszférában.
Beleértendő, de nem korlátozandó a testi, szexuális és lelki erőszakra, melyet az áldozat a családon belül szenved el, ide értve a bántalmazást, a lánygyermekkel való szexuális visszaélést, [...] a házasságon belüli nemi erőszakot [...]" Tovább…
(Deklaráció a Nők Elleni Erőszak Megszüntetéséről, 1993)
Hopp Juliska, hopp Mariska,
Sej gyere vélem egy pár táncba,
Sej gyere vélem egy pár táncba.
Így kell járni, úgy kell járni,
Sári, Kati tudja, hogy kell járni,
Sári, Kati tudja, hogy kell járni.
Fogd a kontyot, hogy ne lógjon,
Sej, hogy a hajtű ki ne hulljon,
Sej, hogy a hajtű ki ne hulljon.
Papák, mamák, üdvözlünk,
Szerető szívvel köszöntünk.
Elmondjuk mi most néktek,
Mivel töltöttük az évet.
Verset mondunk, énekelünk,
Ti meg tapsoljatok nekünk!
Egyetek,vegyetek,
Hadd nőjön a begyetek!
Szervusz, szervusz nyuszi pajtás,
én vagyok a róka.
Mit köszöngetsz, hisz mi ketten sose voltunk jóban!
Óh, pedig én úgy szeretlek, mint medve a mézet,
Ha lehetne nyuszi pajtás, rögtön megennélek.
Tudom, tudom, de úgy hiszem, felkopik az állad,
Elszaladok, utol nem érsz, fürgébb vagyok nálad.
Mese-mese mátka,
Csillagos madárka,
Ingó-bingó rózsa,
Te vagy a fogócska!
Gólya viszi a fiát,
Utoléri az anyját.
Gyere, Gyuri, a térdemre,
Lovagoljunk Debrecenbe,
Veszünk ottan vásárfiát,
Szépen szóló kis muzsikát.
Volt egyszer egy kemence,
Belebújt a kis Bence.
Kormos volt a kemence,
Fekete lett kis Bence.
Ránézett a mamája,
Nem ismert a fiára.
Becsukta a kemencét,
Jól elverte kis Bencét.
Hátamon a zsákom,
Zsákomban a mákom,
Mákomban a rákom,
Kirágta a zsákom,
Kiesett a rákom,
Kihullott a mákom.
Aki szánja károm,
Fogja meg a rákom,
Szedje fel a mákom!
Nemes Nagy Ágnes: Hány ujja van?
Öt ujja van a gesztenyefa-levélnek,
öt ujja van, mint a gyerek kezének.
öt ujja van, nem mind olyan,
a legtöbbjének hét ujja van.
Öt ujja, hét ujja,
hozzá még a hátulja!
"Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal."
/Woody Allen/
"Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel."
Bertrand Russel
"Ha anya vagy, sohasem maradsz igazán egyedül a gondolataidban. Egy anya mindig kétszer gondolkodik: egyszer önmagáért, másodszor a gyermekéért."
/Sophia Loren/
"Vajon volt-e Ádámnak köldöke?"
/Jacques Dutronc/
"A világon a legtöbb bajt a túlságosan tevékeny emberek okozzák. Mennyivel boldogabbak lennénk, ha a politikusok és a tudósok egy kicsit lustábbak lennének!"
/Evelyn Waugh
"Aki megöl egy embert, az gyilkos.
Aki megöl egymillió embert, az hódító.
Aki megöl mindenkit, az isten."
Mielőtt még orvoshoz rohangálnál... 2008.11.11. 16:59
Itt a megfázásos-influenzás időszak. Lépten-nyomon köhögő, tüsszögő emberekkel futunk össze. Akaratukon kívül is megfertőzhetnek minket. Mi a teendő, ha a megfázás első jeleit észleljük magunkon? Ne ijedjünk meg! Tovább >>
Fedezd fel az igazi forró csoki hangulatot! 2008.11.11. 18:05
Tudtad, hogy a forró csokoládét már az aztékok is ismerték, és az istenek italának nevezték? Ezt a finomságot a Dr. Oetker Choco-Chocónak nevezte el, és praktikus kiszerelésben eljuttatja hozzád is, hogy legyen mivel felmelegíteni barátaiddal a hideg hétköznapokat. Tovább >>